Opgeklopte melk.

Je wordt genept waar je bij staat!
Dagelijks word je bestookt met gladde verkooppraatjes, flitsende reclamecampagnes en achtervolgende banners. Gemaakt door reclamebureau’s zoals wij zelf zijn.

Rutger Elst.

Blog. Positionering. Merkstrategie.

Identieke producten.

Maar wat als je product volledig identiek is aan het product van je concurrent én dat dit zelfs wettelijk is vastgelegd?

Onlangs keek ik naar een uitzending van De Keuringsdienst van Waarde op NPO3 over Babyvoeding

Misschien heb je het programma wel eens gezien. Verslaggevers gaan op onderzoek uit en stellen confronterende vragen over allerlei vage beweringen die leveranciers van consumentenproducten doen. Deze aflevering was erg interessant omdat de wisselwerking tussen positionering en prijsniveau duidelijk zichtbaar werd gemaakt.

Positionering en prijsniveau.

Deze uitzending ging over flesvoeding voor baby’s. 

Wat er in een pak babyvoeding zit is wettelijk bepaald en is voor elk merk gelijk. Toch kost een A-merk, zoals Nutrilon, een dikke 15 euro terwijl je voor een ‘B-merk’ slechts 7,50 euro aftikt.

Als marketeer en vader van twee kinderen gaan daarvan mijn oren spitsen. De enige reden waarom ik, en met mij vele andere (aanstaande) vaders en moeders, dacht een A-merk te moeten kopen is omdat ik alleen het aller- allerbeste wil voor mijn kinderen.

Melkkoe

Je hoort de kersverse vader/moeder die voor het schap in de winkel staat al denken:  ‘Als het A-merk 15 euro kost dan zal het product dat de helft minder kost vast kwalitatief veel minder zijn…’ En dat is precies wat de marketeers van Nutricia je willen doen geloven. 

Hetgeen je extra ontvangt bij een A-merk is surrogaat veiligheid. Mijn stelling is dat wanneer het prijsverschil niet zo groot was, ouders wellicht eerder zouden kiezen voor een B-merk. 

Opgeklopte melk of gebakken lucht. Maakt niet uit. Het voelt veilig voor ons kindje! 


Goede reclame

Men koopt wat men gelooft. Het is dus helemaal niet gek om eens kritisch naar je prijsniveau én positionering van je bedrijf, product of dienst te (laten) kijken.

Wil jij ook aan je merk bouwen?

Wij helpen je graag bij het onderzoeken van de unieke eigenschappen van je organisatie. Het kiezen van een archetype en de invulling ervan zorgt voor duidelijkheid. Je zult merken dat je hierdoor meer focus kijgt en consequenter wordt.

Wil je ons eens uitproberen?
Get in touch.

Lees onze andere blogs.

Een kachtige merknaam in 5 stappen

Blog. Reclamebureau. naamcreatie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

De kracht zit ‘em in onze cultuur

Identiteit. Blog. Mediavormgeving. Almelo. Werkgeversschap.

Opgeklopte melk

Blog. Positionering. Merkstrategie.

Identiteiten: hoe wil jij onthouden worden?

Reclamebureau. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Ontwerp.

Geef karakter aan je merk!

Blog. Almelo. Archetypen. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

Merkbelofte!

Blog. Almelo. Merkbelofte. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Rebranding. Ontwerp.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie