De kracht zit in onze cultuur.

Eigenlijk zijn we een beetje allergisch voor het woord ‘bedrijfscultuur’. Maar hoe benoem je anders die prettige sfeer die je op kantoor ervaart? Wij zitten met Kracht en onze online zus: Bright Online in een prachtig sfeervol pand met rieten dak op één van de drukste locaties van Almelo. Dat kan bij de objectieve kijker 1 van deze 2 dingen betekenen:

Kirsten Rothman.

Blog. Mediavormgeving. Almelo. Werkgeversschap. Identiteit.
  1. Wij zijn (weer) van die snelle reclamejongens en -meiden die zo’n chique pand als statussymbool zien…

OF

  1. Wij wilden graag een pand dat huiselijkheid uitstraalt, zodat iedereen zich bij ons op z’n gemak voelt.

 

Als je ons een beetje kent weet je onmiddellijk dat ‘B’ het enige juiste antwoord is.
We vinden onszelf in elk geval niet pretentieus, snel of gesjeesd. We vinden onszelf vooral heel relaxed, laagdrempelig en goed in wat we doen: strategisch advies, positionering én grafische vormgeving.
En dat allemaal vanaf dit gave, huiselijke pand op een van de drukste kruispunten in Almelo.

Huiselijke sfeer .

Wie hier al eens binnen is geweest, weet dat wij gewoon van een voormalig woonhuis een kantoor hebben gemaakt. Inclusief keuken, badkamer en tuin. En dat hebben we bewust zo gehouden.
Want wie wordt er nu vrolijk van systeemplafonds, tl-verlichting en tapijttegels?

Huiselijk: zo kan ik de sfeer bij ons op kantoor wel beschrijven. Het kan zelfs voorkomen dat er in de winter collega’s op warme huissokken rondlopen, en in de zomer op blote voeten.
We kijken nergens meer van op! Als je je maar thuis voelt.

Ik denk dat dat goed werkgeverschap kenmerkt: straal uit wie je bent: intern én extern. Wij willen een fijne sfeer creëren voor onszelf en ons personeel en stralen dit ook uit naar buiten, zodat onze klanten een fijne match met ons als reclamebureau voelen.

Natuurlijk wordt er ook op ons kantoor hard gewerkt. Een ontwerpbureau heeft nu eenmaal te maken met strakke (en soms extreme) deadlines. Er moet bijvoorbeeld een nieuwe identiteit voor een grote multinational op 1 januari onthuld worden, of er moet een dikke verkoopbrochure van 48 pagina’s vormgegeven en gedrukt zijn voor een beurs die over 1 week begint.

Dat is nu eenmaal onderdeel van ons vak. Op die drukke dagen kan het voorkomen dat er bijna geen woord wordt gewisseld tussen collega’s omdat men geconcentreerd aan het werk is en geen tijd heeft voor flauwe grappen of de samenvatting van laatste wedstrijd van Heracles.

Koken, bakken, en vooral eten...

Maar… als er woorden worden gewisseld: dan gaat dat 9 van de 10 keer over hetzelfde onderwerp: eten.

Het gekke is: zelfs als we samen aan onze gedekte tafel zitten te lunchen, praten we over eten.

Gek toch? Ik ken bijna geen andere groep mensen waar dat zo sterk heerst als bij ons op kantoor.

We kunnen dan ook elke reden aanboren om iets te organiseren waarbij eten de hoofdrol speelt.
Ik noem even een kleine selectie:

  • De zomer-BBQ
  • De vrijdagmiddaglunches die verzorgd worden door de stagiaires. Een voorbeeldje: ciabatta’s met zelfgemaakte kip-saté en taugé, broodjes hamburger of broodjes rookworst met zuurkool.
  • De jaarlijkse winter-BBQ
  • Een bier & kaasproeverij met kaasjes met bier en kaas uit La Douce France
  • Een tussendoor-BBQ door onze externe chef Michiel voor de vrijdagmiddaglunch (ik noem een Philly-Cheese-Steak-Sandwich, of een Chickenburger met gemarineerde rode ui en homemade remoulade).

Ottolenghi
We delen zelfs een groepsapp waarbij recepten worden gedeeld en heel af en toe worden er potjes met moeder(zuur)desem bij de werkbespreking uitgedeeld. Bij verjaardagen wordt er regelmatig een kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan waarbij alle collega’s alvast met een post-it hun favoriete recept hebben gemarkeerd…

 

Tweede cultuur
Dus je kan wel zeggen dat lekker eten een tweede cultuur is geworden binnen ons kantoor. We vinden dit zelfs zó belangrijk dat we bij sollicitaties een verdekte vraag stellen over eten, zodat we een beetje kunnen aanvoelen of die ene ideale kandidaat hopelijk ook onze passie deelt.

 

Ik denk dat deze cultuur ook wel voelbaar is bij onze klanten. Huiselijk, laagdrempelig, flexibel, creatief en alle collega’s zijn gelijk gestemd. Al hebben ze misschien geen idee dat dat komt omdat we net uitgebreid hebben besproken dat we eens een kaasfondue- of pizza-avond moeten organiseren.

Wil je ook eens kletsen over hoe jouw werkgeverschap aan kan sluiten bij je identiteit? Get in touch.
Wij regelen de broodjes!

Lees onze andere blogs.

Een kachtige merknaam in 5 stappen

Blog. Reclamebureau. naamcreatie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

De kracht zit ‘em in onze cultuur

Blog. Mediavormgeving. Almelo. Werkgeversschap. Identiteit.

Opgeklopte melk

Blog. Positionering. Merkstrategie.

Identiteiten: hoe wil jij onthouden worden?

Reclamebureau. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Ontwerp.

Geef karakter aan je merk!

Archetypen. Blog. Almelo. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

Merkbelofte!

Almelo. Merkbelofte. Blog. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Rebranding. Ontwerp.
Kirsten

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie