Eerste hulp bij aanbestedingen!

Doe jij wel eens mee met een (Europese) aanbesteding of tender die perfect bij jouw bedrijf past? Dan wil je het liefst deze aanbesteding graag binnenslepen en opvallen met jouw inzending, toch?

Kirsten Rothman.

aanbesteding. tender. Blog. Strategie.

Natuurlijk ga je voortvarend aan de slag met je collega’s, jullie bijten je stuk in de materie, en op de één-na-laatste dag worden alle stukken samengevoegd.

Dan realiseer je jezelf dat je kijkt naar een onsamenhangend Word-document, met ellenlange teksten, aangevuld door de stroomschema’s en organogrammen die je collega met de beste bedoelingen in Paint heeft gemaakt. Komt dit je een beetje bekend voor?

 

Méér kans op een gunning.

Hoe krijg jij de ontvanger enthousiast over jouw inzending? Beeld je eens in dat er 10 inzendingen op de tafel liggen van de beoordelaar. Hoe wil je dat die van jou opvalt?

Door een bijzondere vormgeving, een fraai stukje drukwerk of een pakkende kop!

We snappen dat je zo’n intensief traject als een aanbesteding er niet ‘even’ bij kan doen, naast je toch al drukke baan. Heb je wel eens nagedacht om een groot deel van dit tijdrovende traject uit te besteden?

Denk hierbij aan:

  • Het redigeren of zelfs schrijven van jouw tendertekst
  • Het bedenken van een concept dat past bij de uitvraag, de ontvanger en jullie
  • Een verzorgde vormgeving, inclusief alle infographics en tabellen in dezelfde stijl

Waarom je aanbesteding uitbesteden?

Je hebt maar één kans om een goede eerste indruk te maken met je aanbesteding.

Wij denken met jou en de uitvraag mee, want een inschrijving waarin de lezer zich begrepen voelt, scoort meer punten.

Een tip van onze kant: begrijp de klant (soms de klant van de klant) en schrijf vanuit dat perspectief. Lastig? Wij kunnen je helpen!

Soms is het ook een vereiste om je aan een maximaal aantal pagina’s te houden. Je kan je onderscheiden door je een groot deel van de verplichte informatie in mooie infographics te laten vormgeven, dat kan heel veel ruimte schelen.

Hoe en wanneer schakel je ons in voor een aanbesteding?
Zodra je besluit je in te schrijven: het is het handigst als wij gelijk vanaf het begin betrokken zijn, zodat wij ook het Programma van Eisen kunnen doorlezen en een tof concept kunnen bedenken waardoor jij opvalt tussen de rest.

Wil je liever in je eigen huisstijl indienen? Of een combinatie tussen je eigen en die van de klant? Dat kan ook!

Wat zijn onze voordelen?

  • Wij schakelen snel: als jij ons belt dat je mee wilt doen met een aanbesteding, kijken wij gelijk hoe we onze planning hierop af kunnen stemmen.
  • We bedenken een creatief concept dat past bij jullie als bedrijf, maar ook bij de uitvrager.
  • We zijn accuraat en hebben 15 jaar ervaring.
  • Je bent zeker van een unieke inzending.

 

Onze referenties:
PLEGT VOS
HEIJMANS
BAM
ARRANGE GROUP

Wil je ons eens uitproberen?
Get in touch.

Lees onze andere blogs.

Een kachtige merknaam in 5 stappen

Blog. Reclamebureau. naamcreatie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

De kracht zit ‘em in onze cultuur

Identiteit. Blog. Mediavormgeving. Almelo. Werkgeversschap.

Opgeklopte melk

Blog. Positionering. Merkstrategie.

Identiteiten: hoe wil jij onthouden worden?

Reclamebureau. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Ontwerp.

Geef karakter aan je merk!

Blog. Almelo. Archetypen. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Concept.

Merkbelofte!

Blog. Almelo. Merkbelofte. Strategie. Positionering. Merkstrategie. Rebranding. Ontwerp.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie