Onze nieuwe identiteit…

Al meer dan 15 jaar ontwikkelen we marketingstrategieën en ontwerpen we nieuwe identiteiten en concepten. Ondanks onze ruime ervaring is niets moeilijker dan jezelf een spiegel voor houden en antwoord te geven op vragen die je zelf zo makkelijk stelt aan een ander.

In de stappen hieronder nemen we je mee in de ontwikkeling van ons merkverhaal en de uitwerking daarvan.

De moeilijkheid van deze opdracht

"Vanaf een afstand jezelf objectief beoordelen"

Wat hebben wij gedaan?

Brainstorm.

In een aantal sessies hebben we als team antwoord gegeven op onder andere de onderstaande vragen:

Wie zijn wij zelf?
Waar zijn wij goed in?
Wat is hetgeen ons nu écht blij maakt?
Hoe ziet onze ideale klant eruit?

Deze vragen hebben we allemaal individueel ingevuld en de uitkomst zijn samengevoegd tot een strategisch fundament.

ontdekt creëert verbindt

Strategisch fundament.

De uitkomsten van onze brainstorm hebben we uitgewerkt in een strategisch fundament:

Golden Circle
why:
onze klant verbinden met hun juiste doelgroep
how: door samen op ontdekkingsreis te gaan en grenzen op te zoeken. Zo vinden we hét unieke merkverhaal.
what: positionering & strategie, unieke concepten, mooie ontwerpen met achterliggende gedachtes

Positionering
Vanuit onze ‘open-mind’ en oneindige nieuwsgierigheid zijn we continu opzoek naar iets dat er nog niet is.

Leggen we de 12 archetypes van Car Gustav Jung naast onze identiteit dan is het archetype: ‘ontdekker’ is ons op het lijf geschreven:

De ontdekker: avonturier, pionier, uitvinden, open geest.

Ons merkverhaal
Wij nemen je mee op een strategische ontdekkingsreis, op zoek naar jouw unieke merkverhaal. Met een goed doordachte roadmap zoeken we samen de grenzen op binnen jouw speelveld: pragmatisch en doelgericht. Zodra we de strategische koers hebben bepaald, ontwikkelen we een creatief concept dat precies het verhaal vertelt van je merk. Altijd authentiek en origineel. En daarmee aantrekkelijk en onderscheidend, waarmee we jouw merk verbinden met de juiste doelgroep. Kracht; ontdekt, creëert, verbindt.

Resultaat.

Een expressieve uitstraling die in dienst staat van ons werk en onze klanten; krachtig maar no-nonsense. 

Speelse vormen die passen bij de cultuur van Kracht: het sluit aan op de laagdrempeligheid, ons enthousiasme en sympathieke karakter.

De geometrische vormen:
De karakteristieke ‘k’ is opgebouwd uit drie geometrische vormen die symbool staan voor de drie pijlers: ontdekken, creëren en verbinden.

Kleuren:
Donkerblauw is de nieuwe basiskleur en onze vertrouwde kleur magenta is op de cruciale plekken opvallend aanwezig, zonder alle aandacht op te eisen.

Secundaire kleuren:
Er zijn drie steunkleuren toegevoegd die tegenwicht geven aan het donkerblauw en magenta.

 

“Een volwassen en fris uiterlijk met een gevarieerd en levendig kleurenpalet geeft ons merk een krachtige uitstraling.
Een identiteit die aanvoelt zoals we zijn!”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie