Restyle logo Energie Controle Europa
"Ons huidige logo past niet bij onze ambitie, willen jullie een nieuwe identiteit voor ECE ontwikkelen?"
Wat hebben wij gedaan?
Restyle vs nieuw.
Het huidige logo compleet loslaten was niet direct de wens van onze opdrachtgever, de kenmerkende staafillustratie moest een onderdeel blijven van de nieuwe identiteit.
Het nadeel van het bestaande logo was de lange naam die volledig uitgeschreven werd terwijl er zowel intern als extern veelvuldig ECE als naam gehanteerd werd.
Ontwerp.
In het nieuwe logo ligt de focus op de afkorting van de (lange) naam, voor een betere herkenbaarheid van het merk.
De letters in onderkast zorgen voor een vriendelijke uitstraling. Het aantal ’staven’ in het beeldmerk is flink gereduceerd voor een sterker en compacter logo.
Het groen-blauwe kleurverloop staat symbool voor duurzaamheid en energiebesparing.
Resultaat.
Op de nieuwe website van ECE zie je de nieuwe visuele identiteit goed tot zijn recht komen. De heldere kleuren en de transparante laag over de afbeeldingen geven een professionele en eigentijdse uitstraling.
De door ons ontworpen symbolen laten op een simpele manier de ‘werkwijze’ van ECE zien, duidelijk en doeltreffend.
Jack ten Bolscher Eigenaar Energie Controle Europa
“In Kracht vinden we een ‘energieke’ partij die ons ondersteunt bij de professionalisering van onze verschillende merken.”