Branding nieuw facilitair concept

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

Neeff is een nieuwe facilitaire oplossing voor het MKB, die alles regelt op kantoor waar even geen tijd voor is. Of het nu gaat om je schoonmaak, beveiliging, catering, slimmere contracten of evenementen. Wij verzorgden de strategie, naamontwikkeling, visuele identiteit en website voor dit nieuwe merk.

De vraag van Neeff

"Ontwikkel een naam, identiteit en middellen voor een nieuw facilitair concept."

Wat hebben wij gedaan?

Positionering.

In eerste instantie was er al een merknaam waarmee we aan de slag konden gaan. Echter, deze naam voldeed niet vanuit onze strategische visie, waarna we groen licht kregen om een alternatief voorstel te presenteren. 

In het nieuwe concept zorgen schaalbare Facility Managers ervoor dat alles op kantoor netjes geregeld is. Een part-time collega die full-time zorgt voor een goed functionerend kantoor.

Wij introduceerden de naam Neeff, een afgeleide van de term ‘regelneef’. Met dubbel ‘f’ voor een onderscheidende naam én de afkorting van ‘flexibel facilitair’. Neeff, geen familie maar zo voelt het wel!

ontdekt creëert verbindt

Concept.

Het door ons gekozen merkkarakter werd allesbepalend voor de tone of voice voor het merk. Neeff is een gangmaker binnen de organisatie en dat dient in de communicatie te worden geladen met humor en vrolijkheid, zonder daarmee het zakelijke aspect uit het oog te verliezen. Wat dat betreft zit die dubbele boodschap perfect besloten in de pay-off: het no-nonsense ‘Neeff regelt het’ maakt tegelijk een knipoog naar ‘regelneef’.

Het fundament voor de visuele identiteit werd daarmee gelegd. Het logo is een formeel woordmerk in een frivool en eigenzinnig lettertype. De ‘ff’ is hét onderscheidende element met een unieke tweeledige functie: onderdeel van de naam, afkorting voor ‘flexibel facilitair’ én voor ‘effe’ (even). Het logo-font wordt ook toegepast in de communicatiemiddelen; het heeft het juiste karakter om ludieke teksten te ondersteunen en te versterken. 

Resultaat.

Neeff communiceert helder, vrolijk en eenvoudig. De huisstijl sluit daar op aan en is simpel en direct. 

Met een keur aan communicatiemiddelen, van animatievideo tot banier en van stressbal tot website, hebben wij op onze beurt de opdrachtgever kunnen ontzorgen. En dat ook nog eens in een erg leuke, informele en flexibele samenwerking. 

Jinni Christiaanse Marketing Communicatie

“Onze initiële vraag was het ontwikkelen van een logo. Door de sterke positionering, de voorgestelde nieuwe naam en het unieke merkverhaal is onze boodschap ‘ineens’ veel duidelijker”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2022 Kracht concept & creatie