XL10 Positionering en identiteit

Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Website.

XL10 maakt met toonaangevende trainingen en opleidingen individuen, teams en organisaties sterker en hechter. Kracht verzorgde een allesomvattende herpositionering door middel van een nieuwe strategie, visuele identiteit en website.

De vraag van XL10

"Willen jullie voor ons aan
de slag met de verdere verdieping van onze positionering en een bijpassende restyling van
onze identiteit"

Wat hebben wij gedaan?

Positionering.

Met gezamenlijke strategische sessies, doelgroepanalyses en interviews hebben we XL10 begeleid om tot een missie en visie te komen, de kernwaarden aan te scherpen en het merkkarakter te bepalen. Eén van de uitdagingen was om de naamsbekendheid van het merk te vergroten. XL10 is al jarenlang een gerenommeerde opleider. Toch werden door deelnemers meestal de trainers onthouden en niet de naam XL10, mede door een gebrek aan online activiteit en vindbaarheid.

Merkbelofte
Vanuit een nieuwe corporate story kwamen we tot een passende merkbelofte. ‘Ambitie begint hier’ daagt de deelnemer uit om het beste uit zichzelf te halen. Doelgericht en de blik vooruit, met XL10 dat aan de start staat van de persoonlijke groei en ontwikkeling. Op basis van de kernwaarden kozen we samen met XL10 een merkkarakter om de specifieke doelgroep aan te spreken. Met als doel: het versterken van mens en organisatie.

ontdekt creëert verbindt

Ontwerp.

XL10 is een sterke, grensverleggende teamspeler. Een winnaar met doorzettingsvermogen.
Het vormen van dit merkkarakter legde de basis voor de nieuwe visuele identiteit. Door het gehele strategische traject samen te doorlopen kwam XL10 erachter dat het bestaande logo en huisstijl niet meer paste bij wie ze zijn en vooral: hoe ze gezien willen worden.

Nieuw logo.
Het nieuwe logo is stoer en bevat een krachtig beeldmerk dat dankzij de gestapelde letters en cijfers een compact geheel vormt. De ‘pijl’ in de X wijst je de weg: Ambitie begint hier.

Online marketing.
In samenwerking met ons zusje Bright Online en de online strategie van Krang hebben we een gloednieuwe website gerealiseerd. De website moest naast een goede vindbaarheid ook aansluiten bij de behoefte van de doelgroep. Met behulp van onder andere een gebruikersanalyse en zoekwoordenonderzoek hebben we meer inzicht gekregen in de wensen en beleving van die doelgroep. Deze informatie leverde een reeks aan bouwstenen voor de website op.

Website.
Aan de hand van wireframes hebben we vervolgens, met focus voor zowel gebruiksvriendelijkheid als vindbaarheid, een concept voor de website neergezet. In de ontwerpfase is dit concept verder uitgewerkt tot een design dat volledig in lijn is met de nieuwe visuele identiteit.

Resultaat.

We zijn erg trots op onze voorname rol in de transformatie van een dynamische organisatie waarmee het zeer prettig samenwerken is. Het eindresultaat is een vernieuwd XL10 met een eigentijds gezicht, dat klaar is voor de toekomst.

“We vonden het geweldig om met XL10 dit intensieve traject aan te gaan.
Het resultaat is een opvallende identiteit die de doelgroep activeert.”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2022 Kracht concept & creatie