Concept en identiteit Huisvanu
Huisvanu Appartementen is een concept van Plegt Vos waarbij door standaardisatie en prefabricatie snel betaalbare woningen kunnen worden gebouwd. Een slimme oplossing die op een snelle manier een bijdrage kan leveren tegen het te kort aan woningen.
De vraag van Plegt-Vos
"Ontwikkel een identiteit die aansluit bij het concept en aansprekend is voor de volgende doelgroepen: ontwikkelaars, investeerders en woningcorporaties"
Wat hebben wij gedaan?
Merkbelofte.
Als eerste zijn we ons gaan verdiepen in de unieke eigenschappen van dit concept en welke concurrenten er zich in dezelfde markt bevinden. Vervolgens hebben we de merkbelofte van Plegt-Vos centraal gesteld, ‘wij geven vorm aan woon- werk en leefplezier’.
Vanuit deze merkbelofte hebben we een pay-off ontwikkelt die bijdraagt aan de merkbelofte van Plegt-Vos.
Concept.
De pay-off ‘Stapel op wonen’ is het middelpunt van het concept. In letterlijke zin worden de vaste elementen gestapeld tot een appartementencomplex. De figuurlijke betekenis van de pay-off sluit perfect aan bij de merkbelofte van Plegt-Vos.
Ontwerp.
De visuele identiteit toont het perspectief van een appartementencomplex waarbij de naam gestapeld op elkaar ligt. Het kleurgebruik – groen en zwart – zorgt voor een frisse en volwassen uitstraling. De vormen en het lijnenspel zorgen voor een dynamiek in de huisstijl.
Direct Mail.
Om de doelgroepen te informeren over het nieuwe concept en de voordelen ervan hebben we een opvallende DM-actie ontwikkeld met een unieke vouwwijze. Tevens hebben we de brochure vormgegeven en de productie ervan verzorgd.
Resultaat.
Het nieuwe concept werd erg goed ontvangen en de reacties op de DM waren opvallend positief.
De commerciële mensen van Plegt-Vos hebben de eerste afspraken in de agenda staan, dus wij zeggen: Stapelen maar!
“Samen met Kracht werkten wij aan de positionering van dit concept. In de vorm van een campagne hebben wij ons concept op een herkenbare en verbeeldende manier kunnen communiceren.”