Positionering & Identiteit: Pensioenfixer

Huisstijl. Identiteit. naamcreatie. Positionering. Ontwerp. Website.

Hoe positioneer en geef je lading aan een merk dat de landelijke markt wil gaan bestormen met toegankelijke pensioenen? Met deze uitdagende vraag klopte de klant bij ons aan.

De vraag van pensioenfixer

"Kunnen jullie een opvallende naam bedenken die blijft hangen en nog niet bestaat?"

Wat hebben wij gedaan?

 

Positionering.

De randvoorwaarden waren glashelder. Een opvallende naam en identiteit die gelijk de lading dekken én die blijft hangen bij het grote publiek. Oh ja, en eentje die online makkelijk vindbaar moet zijn. Oh, en een naam die nog niet bestaat. Ga d’r maar aan staan.

Uit een aantal voorgestelde namen werd unaniem de naam Pensioenfixer gekozen.

Fiksen = gedaan krijgen. En dat is precies wat zij doen. Geen wollige en übersaaie pensioentaal, maar duidelijkheid: dat waar ze goed in zijn.

ontdekt creëert verbindt

Identiteit.

Huisstijl
Bij zo’n knaller van een naam hoort natuurlijk een knaller van een identiteit.

We hebben gekeken hoe de huidige pensioenwereld eruitziet en hoe deze branche communiceert. Als je het ons vraagt, wij werden er niet zo vrolijk van… Voor Pensioenfixer hebben we besloten om dat eens even heel anders te doen.

 

Daarom kozen wij voor activerende (fluor)-kleuren die subtiel ondersteund worden door een rustige zakelijke blauwe tint, want uiteindelijk gaat wel om je toekomst.

 

Met de pay-off; ‘Jouw pensioen, wij fiksen het’, de activerende vormgeving, kleurgebruik en de heldere tone-of-voice snapt iedereen in één oogopslag wat Pensioenfixer doet, en waar ze voor staan. Pensioenfixer is een uniek bedrijf met een duidelijk doel: ondernemers helpen met begrijpelijk pensioenadvies. Of je nu vragen hebt over je eigen pensioen of dat van je werknemers, ze zijn er om je te helpen.

Website
Buiten het feit dat deze website het merkverhaal van Pensioenfixer ademt, functioneert en communiceert hij optimaal doordat hij de doelgroep direct aanspreekt. 

De formulieren bestaan uit korte vragen, met heldere voorgeprogrammeerde antwoorden. Je kunt duidelijk zien waar je zit in het proces, en je kan eenvoudig een stap teruggaan om je antwoord te wijzigingen. 

En: aan het einde van het proces krijg je ook nog eens een financieel voorstel. Klinkt best tof, toch? Check em maar eens, die site van Pensioenfixer, wij zijn er best trots op.

Resultaat.

De klant vroeg opvallend en kreeg opvallend. En dat deden we met plezier. De developers van onze online zus, Bright Online, in nauwe samenwerking met onze designers, online marketeer én de klant. Dat is wel iets om trots op te zijn! 

Je pensioen? Zo gefixt!

Stefan Spekenbrink
Eigenaar Pensioenfixer

“We vonden de samenwerking met Kracht en de online collega’s erg prettig. Elke stap werd nauw besproken en overlegd. Uiteindelijk staat er een identiteit en website die niet dertien in een dozijn is.”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie