Fabulous Food: waste less, save more!

Strategie. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne. Vormgeving.

De Rabobank is ooit als coöperatie bank opgericht door boeren en sindsdien altijd nauw betrokken bij de food- en agrarische sector. De bank steunt de ambitie van de Verenigde Naties om in 2030 de helft minder voedsel verloren te laten gaan. Rabobank Noord en West Twente benaderde ons om een campagne te ontwikkelen voor dit thema.

De vraag van Fabulous Food – Concept Rabobank

"Ontwikkel voor ons een campagne tegen voedselverspilling waarbij we bewustwording creëren bij jongeren op diverse festivals en evenementen in Twente."

Wat hebben wij gedaan?

Concept.

Wij bedachten het concept, ontwikkelden de naam en pay-off, ontwierpen vervolgens het logo en bedachten talloze communicatie-uitingen voor op de festivals.

Groente en fruit met een krasje, deukje of afwijkende vorm smaakt net zo geweldig als het voedsel dat er voor het oog beter uitziet. Met ons concept: Fabulous Food zetten we het ‘afgekeurde’ voedsel juist op een podium. Om de doelgroep (jongeren) aan te spreken wilden we de groente en fruit verwerken in hippe producten die gretig aftrek zouden vinden op de zomerse evenementen, zoals festivals.

Wij benaderden Blend New Day om heerlijke juices te ontwikkelen en IJsboerderij Ôans voor het maken van duurzaam ijs.

ontdekt creëert verbindt

Ontwerp.

De fruitshots en ijsjes werden gratis uitgedeeld op zomerse evenementen, waarbij de bewustwording van voedselverspilling niemand kon ontgaan. We hebben namelijk tot in de kleinste details de vele communicatie-uitingen bedacht en ontworpen.

Wat te denken van gave foodtrucks, pop-up-tenten, chillzones, een lek-kartonnetje om de ijshoorntjes, opvallende juicebekertjes, opvallende fotoframes voor fotobooths voor social media én belettering van de Rabobank bedrijfsauto’s.

Resultaat.

Eéntje om in te lijsten. Een concept bedenken van naam tot activatie. Dit zijn de projecten waar we een hele dikke glimlach op onze gezicht krijgen. Zowel van de creativiteit als van de kleurrijke uitrol.

“Het gaf ons een gerust gevoel dat het team van Kracht alles van A tot Z had geregeld. Bedankt voor de fijne samenwerking.”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Kirsten

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie