Nieuwe naam en identiteit voor Schmidt Automotive

Identiteit. naamcreatie. Huisstijl. Positionering. Rebranding. Ontwerp.

In samenwerking met Judith van Krang zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe identiteit voor Autobedrijf Schmidt.

De vraag van Schmidt – automotive

Kunnen jullie ons helpen om Schmidt een identiteit aan te meten die past bij wie wij zijn: “een trots en modern familiebedrijf dat nuchter is en kwaliteit levert”

Wat hebben wij gedaan?

 

Positionering.

Hoe komen we tot een ontwerp dat direct een ‘wauw’ oplevert? In de eerste gesprekken met Mark en Iris Schmidt proberen we zo veel mogelijk input op te halen. Wat is de geschiedenis en welke ambities hebben ze? Hoe ziet het bedrijf eruit? Hoe ziet de interne en externe communicatie eruit? Wat vindt het personeel belangrijk? Hoe kijken klanten naar het bedrijf? Goed luisteren (ook tussen de regels door) begrijpen en samenvatten.

ontdekt creëert verbindt

Identiteit.

Huisstijl

We zetten de naam van Schmidt voorop en vervangen ‘autobedrijf’ voor ‘automotive’. Dat was ons eerste ingeving. Dit hebben we dan ook direct als eerste gedaan. Bij zo’n korte en krachtige naam, dat staat als een huis, hoort een beeldmerk die voldoet aan diezelfde eigenschappen. Herkenbaar en eigen. Het geheel ademt automotive. En door de letters en het beeldmerk net iets schuin te plaatsen staat alles in beweging. Altijd vooruit. Zo kom je verder met Schmidt. 

Schmidt heeft een ‘branded house’ als merkstrategie. Waardoor de leasemaatschappij een eigen label krijgt onder het Schmidt merk. Komt er in de toekomst nog een nieuwe bedrijfstak, dan kan dit merk ook meeliften op het merk Schmidt. Zo is Schmidt klaar voor de toekomst. 

De doorvertaling van de nieuwe identiteit zie je terug op alle huisstijldragers. Zo is bijvoorbeeld ook het hele pand compleet voorzien van nieuwe signage en is het wagenpark van Schmidt voorzien van nieuwe belettering. Zelfs de occasions zijn subtiel voorzien van nieuwe kentekenplaathouders waar het logo zichtbaar op is. It is all in the details.

Resultaat.

Met de nieuwe identiteit van Schmidt hebben we het merk méér waarde kunnen geven en waarbij het personeel niet kon wachten op de nieuwe bedrijfskleding. Door nu al slim in te spelen op de ontwikkelingen in dit -vooruitgang-gedreven- familiebedrijf is Schmidt Automotive meer dan klaar voor de toekomst.

Judith Ros
Eigenaar Krang – strategie & concept

“Het super fijn om samen te werken met Kracht. Ze voelen goed aan wat er nodig is en toveren woorden om in passende en krachtige ontwerpen. En het leukste? Het is gewoon onwijs leuk samenwerken met die gasten. Klant blij, ik blij, wij allemaal blij!.”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Kirsten

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie