Strategie en positionering voor Afbouwborg
Het aanvragen van een afbouwgarantie bij de concurrenten is te ingewikkeld, streng, onpersoonlijk en daardoor duurt het te lang. Onnodig volgens Afbouwborg. Daarom doet Afbouwborg het anders. Simpel, snel, maar net zo goed. Wij gingen aan de slag om een passende identiteit te ontwikkelen.
"Hoe zorgen we ervoor dat we hét alternatief worden. In 1 adem genoemd worden met de grote merken, maar dan als eenvoudige, snelle, net zo’n betrouwbare optie?”
Wat hebben wij gedaan?
Merkbelofte.
Zonder goed fundament, geen sterk merk. Door uitgebreide sessies, om de positionering en strategie te bepalen, hebben we een merkbelofte ontwikkeld die de kern van Afbouwborg raakt:
Wij zijn Afbouwborg en maken het aanvragen van een afbouwgarantie
eenvoudig. Wij screenen aannemers, toetsen bouwprojecten en
beschermen jouw belangen. Loopt het bouwproces onverwacht toch spaak?
Relax! Wij regelen snel een vervangende aannemer.
Onze drijfveer? Processen versimpelen en persoonlijk maken, om zo het
woningtekort terug te dringen.
Afbouwborg. Geen gedoe. Wel opgeleverd.
Visuele identiteit.
Het kleurenschema bestaat uit toegankelijke, warme, energieke kleuren. Zo staan de paarse tinten voor persoonlijke aandacht en betrouwbaarheid. Ook geven ze je een behagelijk gevoel. Zoals een thuis doet. De gele kleur staat voor kennis, vreugde en snelheid. Geel is ook een echte signaalkleur. Er gebeurt wat! De koele grijstint zorgt voor rust en extra diepgang in het palet.
Het beeldmerk bestaat uit een schild van kennis die jouw huis beschermt. Samen met de ronde vormen zorgt dit voor een toegankelijk geheel. Toch?
Het resultaat: meer autoriteit.
Afbouwborg heeft een identiteit die staat als een huis. Net als hun dienstverlening. Het resultaat? Vrijwel direct werd Afbouwborg gezien als een partij om rekening mee te houden als men op zoek is naar een afbouwgarantie.
Daar doen we het voor!
Ben jij ook op zoek naar een passende identiteit die jou aan tafel brengt bij je ideale doelgroep? Neem dan contact met ons op!