Identiteit Kenkhuis Adviesgroep

Huisstijl. Identiteit. Strategie. Ontwerp. Website.

Kenkhuis Adviesgroep, een ‘nieuw’ bedrijf (na de opsplitsing vanuit Kenkhuis & Gil Financieel Advies) met jarenlange ervaring in de financiële advieswereld. Robbert is namelijk al enkele jaren succesvol zelfstandig hypotheek- & verzekeringsadviseur en Marlyn heeft haar kennis opgedaan als intern accountmanager van zakelijke en particuliere relaties bij een grote coöperatieve bank. Dit leuke duo heeft op 1 juli de deuren open gegooid aan de Twentepoort Oost 16 in Almelo en adviseren je bij het afsluiten van een hypotheek of een verzekering.

De vraag van Kenkhuis Adviesgroep

“Willen jullie voor ons een visuele identiteit ontwerpen, waarbij de kleur oranje terugkomt en een huisje te zien is? Eigentijds, fris en toegankelijk maar wel serieus en professioneel”

Wat hebben wij gedaan?

 

Merkconcept.

Voor Kenkhuis Adviesgroep hebben we een merkconcept neergezet die stabiel, betrouwbaar, volwaardig en gevestigd overkomt. Samen met deze heldere wensen van Robbert en onze eigen dosis creativiteit hebben we een heel krachtig beeldmerk kunnen neerzetten. Elk facet in het beeldmerk staat symbool voor het maatwerk dat Kenkhuis Adviesgroep levert. Het beeldmerk wordt gecomplimenteerd door een eigenwijs font dat je misschien niet helemaal zou verwachten bij een hypotheekadviseur, maar dit maakt het juist een stukje interessanter en spannender. 

ontdekt creëert verbindt

Ontwerp.

Huisstijl
In de huisstijl komen de facetten van het beeldmerk terug in een patroon. Dit patroon wordt los gebruikt of het wordt over afbeeldingen geplaatst wordt, zodat we telkens een herkenbare items kunnen creëren. Door gebruikt te maken van veel wit-ruimte ontstaat er een luchtig en overzichtelijk geheel waardoor je bijvoorbeeld op de website makkelijk alle informatie in je kunt opnemen.

Website

Nadat we samen de structuur van de website hebben bepaald en de succesfactoren hebben benoemd, zijn we aan de slag gegaan met het ontwerp van de website. Altijd een interessant proces wanneer designers en developers het beste in elkaar naar boven proberen te halen. Het doel, branding van het nieuwe merk en nóg belangrijker goede conversie van de bezoekers.  

Het frisse en dynamische van het ontwerp in combinatie met de goede fotografie van Niek Erents zorgen voor een persoonlijke en professionele sfeer die uitnodigt om contact op te nemen. In de eerste statistieken zien we al dat de call-to-action knoppen goed werken.

Om de lancering van het nieuwe bedrijf te vieren hebben alle bestaande klanten een fles bubbels ontvangen. Een mooie actie die veel heeft losgemaakt op de verschillende social media kanalen en waardoor klanten weer makkelijk hun weg hebben kunnen vinden. 

Resultaat.

In zes weken tijd hebben we intensief samengewerkt om op de lanceringsdatum flink te ‘knallen’. De duidelijke briefing zorgde voor een goede leidraad in het ontwerpproces. Robbert en Marlyn hebben vooraf goed nagedacht over hun positionering en (merk)verhaal waardoor het ontwerpproces en het aanleveren van de content soepeltjes verliep.  

Het resultaat is een dynamische, frisse en professionele uitstraling, passend bij de doelgroep én bij Robbert en Marlyn.

“We zijn mega blij met het resultaat en hebben inmiddels ook al onwijs veel leuke reacties ontvangen”. Tevens hadden wij als randvoorwaarde een volledig opererende website die (echt) helemaal af was op 1 juli, gezien het relatief korte tijdsbestek een mooie uitdaging maar ook dit is prima gelukt!”

Meer inspiratie.

De Heemde

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Neeff

Strategie. Positionering. Art-direction. Concept. Ontwerp. Campagne.

ArrangeGroup

Positionering. Concept. Ontwerp. Campagne.

ECE – Energie Controle Europa

Positionering. Merkstrategie. Art-direction. Rebranding.

Wilco Optiek

Positionering. Concept. Ontwerp. Vormgeving. Website.
Rutger

Samen krachtig
werk creëren?

Wij zijn er van overtuigd dat het altijd beter of anders kan.
Wil je sparren over je huidige uitstraling van je organisatie? Spreek je nog wel de juiste doelgroep aan? Of sta je in de startblokken om je bedrijf of merk te lanceren?
Allemaal goede redenen om eens een kop koffie met elkaar te drinken.
Wat is jouw vraagstuk?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
ontdekt creëert verbindt
© 2024 Kracht concept & creatie